Er det bare spesialisten som kan revidere? Er det noe nytt når det gjelder irrigasjonsprotokoller når man skal revidere rotfylte tenner? Er det forskjell på behandling av nekrotiske tenner med apikal periodontitt og tenner som er rotfylt med apikal periodontitt? Skal vi behandle i ett eller to besøk?
Er du interessert i å lære mer om dette?
Kom på arbeidskurs og lær hvordan du selv kan revidere rotfyllinger med et forutsigbart resultat ved bruk av de nyeste filsystemene.
Du vil få utlevert motor, filer, modelltenner som allerede er rotfylt. Det vil bli en demonstrasjon i mikroskop før du selv skal revidere.
Ta gjerne med luper hvis du har, hvis ikke kan du låne på kurset.
- Sted: Tannhelsetjenestens kompetansesenter Rogaland, Torgveien 21A, 2. etasje, Stavanger.
- Tidspunkt: 19.03.2024 kl. 16:30-21:00, inkludert pause med lett servering
- Målgruppe: Tannleger
- Kursavgift: kr 1 990
- Antall plaser: 14
- Påmelding: https://forms.office.com/e/H0y9C9GQMD
- Kontakt: Elisabeth Samuelsen
- Kurset gir godkjente etterutdanningstimer i NTF.
Kursholder: Elisabeth Samuelsen
Elisabeth Samuelsen er utdannet tannlege ved Universitetet i Bergen 1989. Hun arbeidet 14 år som allmennpraktiserende tannlege før hun tok sin videreutdanning i endodonti ved Universitetet i Oslo fra 2003–2006.
Elisabeth har drevet sin egen privatpraksis i over 20 år, frem til utgangen av 2011. Siden 1. januar 2012 har hun arbeidet som endodontist på Kompetansesenteret – Stavanger Spesialisttannklinikk. I 2016–2018 hadde hun en 20% stilling som instruktørtannlege for videreutdanningskandidater i endodonti ved fakultetet i Oslo.
Hun har vært leder for fagnemnden i Rogaland Tannlegeforening og har et stort engasjement for hele odontologifagfeltet. Hun er også godkjent spesialist i endodonti i Storbritannia og arbeidet der i 2019–2020, da hun hadde delvis permisjon fra Kompetansesenteret. Fra 1.januar 2024 er hun også nestleder i norsk endodontiforening. Elisabeths arbeid på Kompetansesenteret består, i tillegg til pasient-behandling, av veiledning, kurs og opplæring.